måndag 30 september 2013

Final Onsdagsgolf

Igår, söndagen den 29 september, i ett härligt höstväder skulle det avgöras vem som skulle bli årets onsdagsgolfmästare. Natten hade lagt ett fint frosttäcke över greenerna. Victor gjorde greenerna spelklara.
Nu skulle det avgöras.  Till finalen anmälde sig 18 hugade mästare. Var det Björn Widén som samlat flest poäng som skulle bli årets onsdagsgolfmästare? När 18 hål spelats stod det klart vilka fem spelare som skulle spela om titeln. Jan Magnusson, Lars-Erik Lindberg, Inge Adamson, Bosse Karlsson och undertecknad skulle spela vidare. På hål ett blev det särspel mellan Bosse och mig. Vi fick chippa in och den som kom närmast kopp fick spela vidare. Jag hade turen med mig. På tvåan åkte Björn och på trean Lars-Erik. Så var det Jan och jag kvar. Två bra utslag på fyran. Lika bra andra slag. Trejde slaget miss av Jan som slår sitt fjärde slag i bunker. Mitt tredje slag hamnar i bunker. Med sex slag på hål fyra blev jag årets ondagsgolfmästare.


//Margareth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar